Community Nyt – Første møde

Partnere: Fælles metabrand er en superidé

Første community møde holdt 14. marts 2011 i Hellerup

  • · Synlighed – partner historier og muligheder
  • · Community – få unik mulighed og viden via dette.
  • · Forretningshjælp: Teknisk sparring, Investormuligheder,
Salg/markedsføring og forretning
Interessen for et socialt-fagligt udvikling-fællesskab var stor, da 12-15 biz-’ og webspark’er plus ”en håndfuld markedsparate ISV’er, sammen med Microsofts Anette Nørgaard lagde grundstenen til en fælles platform for læring og dialog ved marts måneds inspirationsdag i Hellerup.
Dagens hovedtema var Azure set udfra den mere forretningsmæssige sige men derudover gik startskuddet for det første communitymøde.
 
Under præsentationsrunden fik deltagerne indtryk af muligheden for gensidig synergi, som er et af Microsofts mål med den fælles platform. Godt nok er softwareudvikling rammen – men så hører ensheden også op.
 
Blandt de fremmødte var udviklere og salg af alt fra digitale dikatafoner (WinSchribe, ITGration) til off-shore aktivitetshus I Malaysia (Vedel IT), til intuitivt interface, der skal løfte Microsofts højrehjerne-drejede programmer ud i overhalingsbanen og forbi Apples bestsellere til den ”kreative” klasse.
 
Blandt øvrige virksomheder med en-to eller tre år bag sig i Spark-programmerne var SolutionsSpace, der med sin tilbudskonfigurator står foran et ”folkeligt” produkt med baggrund i en industriel løsning. Blandt, yngre, energiske iværsættere med store visioner, såvel med som uden fremmed kapital i ryggen, var UserTurf, MailSuit, Kuadriga, Zylinc , Con-LinQ m.fl.
 
Præsentationsrunden emmede af initiativ og forretnings-ånd, og så kort den end varede, løftede den sløret for en mangfoldighed og vilje til vækst, som Microsoft satser på, communitiet vil tydeliggøre overfor det etablerede erhvervsliv, den politiske arena og ikke mindst investorer.
 
Det handler om at skabe volumen, lydhørhed og vækst i en branche, som bobler af langt mere innovativ kraft, end samfundet har fået øje på.
Spredningen i behov og interesse er naturligvis stor i communitiet og derfor har vi valgt at planlægge fokusgruppemøder 4 gange om året med klar formulering af målgruppe til de enkelte møder samt tilbyde en række andre events sammen med netværkspartnerne.Netværkspartnerne vil blive præsenteret i de kommende nyhedsbreve og på første møde blev Connect Danmark (www.connectdanmark.dk) og IAMCP (www.iamcp.dk) præsenteret. Vi kommer til at høre meget mere til dem.
 
Connect Danmark afholder en lang række event og vi tilretter nogle specifikke til denne målgruppe.
IAMCP er et internationalt og lokalt netnærk for alle Microsoft partnere dog uafhængig af Microsoft men i tæt samarbejde med os.
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s